Vakvereniging ProFri is teleurgesteld in de opstelling van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) tijdens de coronacrisis. “KHN lijkt niet bereid samen met collega-organisaties op te trekken; een gemiste kans om samen sterk te staan.”

ProFri liet dit geluid horen samen met VCHO (Vereniging Chinees-Aziatische Horeca Ondernemers) en het Ambachtelijk IJscentrum. ProFri, VCHO en het IJscentrum, die samen 8800 horecabedrijven vertegenwoordigen, riepen Koninklijke Horeca Nederland al vaker op om de krachten te bundelen. Ook nu bij het opstellen van het Coronaprotocol gaf KHN geen gehoor.

Stevige vuist

Directeur Frans van Rooij van ProFri zegt: “Er is één ding waarbij alle circa 60.000 horecaondernemers juist nu baat hebben; dat is dat wij gezamenlijk een vuist maken om hun belangen optimaal te dienen. KHN houdt bij voorstellen van onze kant steeds de boot af; de organisatie geeft er absoluut geen blijk van de hoeder van gehele horeca te willen zijn. Zeer jammer en uiterst teleurstellend.”