Ruim 4000 triages op eerste dag

Voor veel ondernemers voelde het gisteren als een nieuwe start. Een van de collega’s verwoordde het als volgt: ‘Ik vond de aanloop naar de heropening spannender, dan toen ik met mijn zaak begon’.

Ook de gratis online gezondheidscheck werd gisteren in gebruik genomen door veel ondernemers. Deze werd eind vorige week door de brancheorganisaties VCHO, NHG en ProFri gelanceerd. Een voorziening die het ondernemers eenvoudiger maakt om vanaf de heropening te voldoen aan het corona-protocol.

Alle horecaondernemers en gasten kunnen 24 uur per dag volledig gratis gebruik maken van een chatbot. Het is een online tool die de in het protocol voorgeschreven handelingen bij reservering en ontvangst van de gasten grotendeels automatiseert.

Meer dan 4000 gasten vulde op de eerste dag de vragenlijst in. Vandaag is de chatbot door nog meer ondernemers in gebruik genomen en neemt het aantal checks zienderogen toe. Aanleiding voor de initiatiefnemers om het systeem nu al op te schalen, zodat de snelheid van de ‘babbel-robot’ blijft gewaarborgd.

Veel ondernemers zien de voordelen. Het voorkomt onnodig oponthoud bij de ontvangst van de gasten en waarborgt de kwaliteit van de iedere triage, omdat de ‘robot’ gewoon blijft doorgaan alsof het de eerste keer is dat hij de vragen stelt. Ook brengt de chatbot de algemene richtlijnen van het RIVM bij de gasten nog eens onder de aandacht en verzoekt hij vriendelijk om de aanwijzingen van de medewerkers op te volgen.

Op verzoek van verschillende ondernemers komen de initiatiefnemers ook met een digitale gezondheidscheck voor medewerkers. Naar verwachting is deze vanaf morgen al in het Nederlands beschikbaar. Uiteraard volgt deze ook in andere talen.

Wil je ook GRATIS gebruik maken van deze online gezondheidscheck? Kijk dan op Veiliguitindehoreca.nl.